Past shows /
Geçmiş Gösterimler
2012 Mekan Artı
2013 Akbank Sanat
Sahne Beşiktaş
Istanbul French
Institute
2014 Sahne Beşiktaş
2015 Borusan Oto
Dolmabahçe Sahne
Kadıköy Theatron
2016 Hasan Polatkan
Cultural Center
İkincikat Karaköy
2018 BomontiAda
Koma Sahne
THE LACEWORK / DANTEL (2012-2020)
Lace knitting! What a laborious but introspective endeavor... especially for women in the old Turkey!
THE LACEWORK is a piece about "forms of storytelling" using different mediums such as text, dance, video, live editing on stage through the Blue Screen Technique. The performance blinks an eye to the story of a young and queer passive aggressive character, -grown up in a women-dominated environment in Turkish culture, who wants to break out of the triangle of society, family and the past.
Dantel işlemek! Özellikle eski Türkiye'deki kadınlar için ne kadar zahmetli ama bir o kadar da içsel bir uğraştı!
DANTEL; farklı araçlar aracılığıyla hikaye anlatma biçemleri ile ilgili. Evde zamanını geçiren kadınların kendilerini oyalama yöntemi, el emeği göz nuru olan dantelin hüzünlü bir yanı vardır. Saatlerce ince iş gerektiren bu uğraş vasıtasıyla işleyenin benliği parmak uçlarından ister istemez dantele akar.
Kadınların baskın olduğu bir çevrede yetişen; toplum, aile ve geçmiş üçgeninden sıyrılmak isteyen 20’lerindeki “pasif agresif” Deniz, sevmek-sevilmek, görmek-görünmek, gerçeklik-sahte, iç-dış gibi kavramları kendi işlediği DANTEL’den yola çıkarak samimi bir dille seyirciyle paylaşıyor.
CREDITS:
concept/ text/ direction / choreography / performance tasarım / metin / koreografi / performans
can bora
video / animation video / animasyon
alper akçay
live editing module design eşzamanlı montaj modül tasarım
utku öğüt
music müzik
jehan barbur, utku öğüt
"Tiyatro ve dans dışında, bünyesinde sinemada özel efektler yaratmak için kullanılan Blue Screen tekniğini barındıran ve çoklu disiplinli bir yapıya sahip olan DANTEL; Akbank Sanat, İstanbul Fransız Kültür Merkezi ve Borusan ArtCenter tarafından desteklenmiştir. “Tiyatroda yeni bir soluk. Can Bora alışılageldik oyunlardan farklı bir anlatım tarzının peşinde.”
-
Esra Açıkgöz, Cumhuriyet
“Farklı disiplinleri başarı ile birbirine bağlayan Can Bora, tiyatrodan videoya, Blue Box sistemiyle içinde bulunulan anın gerçekliğiyle oynayarak sinemadan çağdaş dansa hızlı ve kaygan geçişler yapıyor.”
-
Çiğdem Artan, Sanat Blog
“Can Bora, DANTEL ile sessiz ve derinden ilerliyor.”
-
Nihan Bora, Touch Istanbul
“Sensual and homo-erotic. Bora gives his dance meaning, partly as a consequence of the theatrical setting but especially in itself - he dances with economy, doesn't show off, and generally the dance remains in service of the whole.”
-
Nick Hobbs
dantel logo final copia |
---|
_MG_6840-_resize |
_MG_6646-_resize |
_MG_6843-_resize |
_MG_6802-_resize |
_MG_6770-_resize |
_MG_6651-_resize |
_MG_6861-_resize |
_MG_6891-_resize |
_MG_6934-_resize |
DSC_0472 |
_MG_6946-_resize |
_MG_6935-_resize |
_MG_6561-_resize |
_MG_6573-_resize |
_MG_6574-_resize |
_MG_6724-_resize |