ALTAR

2018

Altar, çağdaş bir Kahramanın Yolculuğu*. Bir barışma hikayesi. 

 

Yaşanılan bir kayıp, bir vefat hatta bir ayrılık, yani kısaca kahramanı can evinden vuran bir durum onu, şimdiye kadar biriktirdiği kara dehlizlerine inmeye, bir şeyleri sorgulamaya iter. Çünkü zamanı gelmiş, çöp kutusu ağzına kadar dolmuştur. Çöplerin boşaltılması gereklidir. 

 

Altar, bizi biz yapan kalıplara mercek tutarak, ne kadarının gerekli/ gereksiz, ne kadarının içeriden/ dışarıdan geldiğini araştırıyor. Acı kavramına trajik bir noktadan ya da kurban psikolojisinden değil, olumlu bir açıdan bakıyor. Çünkü acı; bizi kendimize yakınlaştıran, sormadığımız soruları sorduran, sorgulamaya açan bir itici güç görevi görüyor.

Kahraman bilinçaltına inmeli ama pataküte değil. Kaliteli bir ışıkla. 

Aradığımız kurtarıcının karşımızdaki değil, önce kendimizde olduğunu vurguluyor. Evet onu aramak, bilinçaltı çöplüğünün içinden geçmek demek. Çok hoş ve tatlı bir serüven olmadığı kesin. Ama ne kadar dibe inersek, o kadar da yukarı çıkacağımız… o ise kesin. 

Şu soruyu sormak mantıklı geliyor: “insanlara küsmeden kim olduğumu hatırlıyor muyum?”

*Joseph Campbell, Kahramanın Yolculuğu.

MDM_0470
MDM_0463
MDM_0292
MDM_0385
MDM_0521
MDM_0244
MDM_0265
MDM_0338
MDM_0274
MDM_0196
MDM_0398
MDM_0435

7. Yeni Tiyatro Dergisi Emek ve Başarı Ödülleri: En İyi Yeni Tiyatro Ödülü

23. Afife Jale Tiyatro Ödülleri En İyi Koreografi (Ufuk Şenel) ve

7. Yeni Tiyatro Dergisi Emek ve Başarı Ödülleri En İyi Işık Tasarımcısı (Ayşe Sedef Ayter) Adaylıkları

Künye:

Can Bora & Ufuk Şenel işbirliğiyle

Yazan/ oynayan: Can Bora

Hareket tasarımı: Ufuk Şenel

Dekor-kostüm tasarımı: Meltem Çakmak

Işık tasarımı: Ayşe Sedef Ayter

Ses tasarımı: Gökcan Sanlıman

Işık operatörü: Kenan Kılavun

Proje ekibi / asistanlar: Melike Tekin, Devrim Nisan Beytekin, Feyza Erkale, Mert Ali Ersoy

© 2015 can bora tiyatro & dans.